Piteå-banan vid havsbadet

Användarvisningsbild
morgan
"Älskar" att putta på hål 7
Inlägg: 98
Blev medlem: 23 apr 2016, 21:40

Piteå-banan vid havsbadet

Inlägg av morgan » 25 jun 2016, 01:29

Jag tog en tur ut till havsbadet (efter att ha varit till Storforsen utanför Vidsel först) på midsommarafton och kollade in delar av den nya banan. Den såg riktigt trevlig ut med fin skogsmiljö/stigar etc som fairways och nya fina, gula, L64-korgar. Är osäker på längden på alla hål men det verkade variera. 2:an var 91 meter, trean en svår 53 meters för att ta något exempel. Området såg inte så kuperat ut utan bestod mest av rätt platt mark men jag gick som sagt inte runt hela banan och hade tyvärr inte en enda disc med mig heller. :cry: Det fanns bra tee-skyltar med karta och hållängd utskrivet. Tees var av konstgräs av nyare modell med långa strån.

Banan finns föresten i skogsområdet precis till höger om infarten till havsbadet dvs där man svänger av den större vägen. Hål ett är väldigt nära den stora vägen där till höger.

Parkering var svår att hitta så antingen får man parka på havsbadet eller på macken där vid infarten till havsbadet. Alternativt fanns det en liten plätt att parka på om man svänger höger mot banan, fortsätter rakt fram till en trevägskorsning och sedan rakt fram i den mot "ruffen" där det inte finns någon väg.

Någon som är sugen på att dra dit och spela snart? Jag har semester nu och några veckor till.

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 23 och 0 gäster