Arbetsdag?

Allt som gäller Hertsö kullars 9-hålsbana
Användarvisningsbild
kjellruno
Träffar mer träd än fairway på Serpent
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 apr 2016, 12:58

Arbetsdag?

Inlägg av kjellruno » 26 sep 2018, 13:04

Jag föreslår att vi tar en arbetsdag den första söndagen i oktober (7/10) för att fixa med utkastplatserna, både stolpar och utkast. Korgarna behöver stabiliseras och i vissa fall grävas ned djupare. Dessutom kan vi röja lite sly och dra undan slyhögar till hål 1 (nära diket där Leif hade lagt upp en hög som kommunen tog rätt på). Finns mer än nog med arbete för 6 personer i 3-4 timmar. ;)

Användarvisningsbild
kjellruno
Träffar mer träd än fairway på Serpent
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 apr 2016, 12:58

Re: Arbetsdag?

Inlägg av kjellruno » 30 sep 2018, 20:09

Omformulering

Jag föreslår att vi har en kombinerad arbets-, grill- och speldag nästa söndag (om vädret tillåter det).

Preliminärt schema (föreslå gärna ändringar):
kl. 11:00 Start, fördelning av arbetsuppgifter
13:00 Lunch, grillning och/eller fika på Hertsö Miljögård (Leif nämnde att sparade fika-kvitton kan ersättas av föreningen ;) )
14:00 Discgolf, antingen singelspel som vanligt eller pargolf (vi som är där bestämmer demokratiskt)
ca 17 Slut

Just nu har jag ingen bil eller annat sätt att på ett praktiskt sätt transportera spade och annat som behövs. Inte heller har jag tillgång till föreningens redskap. Vi som ställer upp och arbetar får i möjligaste mån ta med oss egna redskap/verktyg.

Redskap/Verktyg som behövs:
- spadar (>=4) för att gräva ned utkastskyltar och försänka utkasten så att mattorna får plats
- skottkärra (men det får vi nog klara oss utan)
- handsågar (=3) för att skära till utkastmattor
- röjsåg med sly- eller sågklinga för att röja den snabbare stigen mellan 2:an och 3:an och ta bort sly vid 4:ans korg
- handskar (får var och en ta med för personligt bruk)

Föreslagna arbetsmoment (den uppskattade tiden gäller om en person gör jobbet):
- (20 min) dra sly från 2:ans green till 1:ans fairway (där Leif hade lagt upp en hög tidigare, finns det en bättre plats?)
- (120 min) skär till en utkastmatta till 2:ans tee, gräv ned utkastplattorna lite och försänk omgivningen så att mattan bli plan med omgivande mark
- (120 min) skär till en utkastmatta till 3:ans tee, gräv ned utkastplattorna lite och försänk omgivningen så att mattan bli plan med omgivande mark
- (120 min) skär till en utkastmatta till 8:ans tee, gräv ned utkastplattorna lite och försänk omgivningen så att mattan bli plan med omgivande mark
- (30 min) röj med röjsåg den ny stigen mellan 2:an och 3:an, dra bort slyet till 1:ans fairway
- (30 min) röj med röjsåg bort sly vid 4:ans korg, dra bort slyet till 1:ans fairway
- (60 min) gräv om hålen och montera utkastskyltarna igen, där utkastskyltarna ramlat p.g.a. att betongfundamentet gått av, hål 7 och 9 (är det fler?)
- ? föreslå gärna

Användarvisningsbild
kjellruno
Träffar mer träd än fairway på Serpent
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 apr 2016, 12:58

Re: Arbetsdag?

Inlägg av kjellruno » 02 okt 2018, 22:53

Jo, ett förtydligande. Det underlättar och uppmuntrar en hel del om du anmäler här i forumtråden att du planerar komma och hjälpa till samt vilka redskap/verktyg du tar med dig. ;)

Användarvisningsbild
kjellruno
Träffar mer träd än fairway på Serpent
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 apr 2016, 12:58

Re: Arbetsdag?

Inlägg av kjellruno » 07 okt 2018, 00:48

Hej!

Jag har just kommit hem efter två hårda arbetsdagar och känner mig krasslig. Därmed vill jag meddela att mitt deltagande i arbetsdagen på Hertsö Kullar flyttas fram till nästkommande söndag.

Har redan varit där och rensat sly, i onsdags.

Du som vill göra en insats får gärna göra det utan min inblandning. Glöm inte Leifs löfte om ersättning för fikakostnader! ;)

Användarvisningsbild
ELO
Når inte ens fram till övningskorgen från containern
Inlägg: 13
Blev medlem: 25 apr 2016, 10:56

Re: Arbetsdag?

Inlägg av ELO » 07 okt 2018, 07:17

Jag är i Köpenhamn denna helg, så jag missar tyvärr söndags-eventet på Hertsön. Kanske finns chans till nåt liknande jobb+spel event helgen därpå, 14 oktober?

Användarvisningsbild
kjellruno
Träffar mer träd än fairway på Serpent
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 apr 2016, 12:58

Re: Arbetsdag?

Inlägg av kjellruno » 09 okt 2018, 05:38

ELO skrev:
07 okt 2018, 07:17
Jag är i Köpenhamn denna helg, så jag missar tyvärr söndags-eventet på Hertsön. Kanske finns chans till nåt liknande jobb+spel event helgen därpå, 14 oktober?
Precis! Det låter bra! Vi kör på det och jag hoppas att du som funderar på att vara med skriver en rad i denna tråd så att vi får reda på det i förväg så att fler lockas delta.;)

Användarvisningsbild
Leffan
Kan kasta en putter över 100m
Inlägg: 198
Blev medlem: 20 apr 2016, 22:00

Re: Arbetsdag?

Inlägg av Leffan » 12 okt 2018, 08:59

Arbetsdag nu på Söndag 14/10 kl: 11.00 på Hertsön
Arbetspunkter enl. längre ner i denna Forumtråd:
Dvs. i första hand utforma utkast på hål 2,3 och 8 med konstgräs + lite annat.

- Jag kommer att vara där 11.00 och tar med verktyg, skottkärra, ev. en bänk osv.
- Föreslår att vi som jobbat får fika i Miljögården av LDF. 😃

Användarvisningsbild
Leffan
Kan kasta en putter över 100m
Inlägg: 198
Blev medlem: 20 apr 2016, 22:00

Re: Arbetsdag?

Inlägg av Leffan » 14 okt 2018, 17:44

Blev en skön arbetsdag i Brittsommarvärme. :P
Vi fixade utkasten med konstgräs på hål 2 och hål 3.
Sedan har vi en matta redo på plats för att fixa utkast på hål 8.
Vi funderar på ett nytt utkast för hål 9. ( på andra sidan diket fast ca. 20m till höger )
Sedan fika och en runda "one disc race" plus en runda pargolf.
Arbetsdag Hertsön 20181014.JPG
Arbetsdag Hertsön 20181014.JPG (87.8 KiB) Visad 22919 gånger

Användarvisningsbild
Leffan
Kan kasta en putter över 100m
Inlägg: 198
Blev medlem: 20 apr 2016, 22:00

Re: Arbetsdag?

Inlägg av Leffan » 16 nov 2018, 14:53

Miniarbetsdag idag. ;)
Ifall någon undrar så har jag plockat in utkastskyltarna för hål 7 och 9 för förvaring,
... inför vintern och snöplogningen.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster